hari pertama aku bekerja.. =)

hari nie hari pertama aku bekerja.
banyak ilmu yang aku peroleh melalui abang & kakak-kakak yang bekerja di situ.
benda-benda yang sebelum nie aku tak pernah terlintas pun nak buat, hari nie aku dah lakukan.
tapi dah nama pun "saya budak baru belajar", sedikit sebanyak ada la salahnya.
anyway, seronok je kerja di situ.
abang & kakak-kakak semua tak lokek nak curahkan ilmu dekat aku.
hari pertama kerja, aku rasa agak letih la.
tapi aku ingat kata-kata mak, "tak ada kerja yang senang".
aku kerja nie ikhlas & aku tak mengharapkan gaji yang tinggi.
sebab bagi aku, pengalaman lebih penting.
kalau kita ada pengalaman, kat mana pun kita boleh survive.
maksudnya, kita ada ilmu tentang sesuatu perkara & kita tak perlu mengharapkan bantuan daripada sesiapa.
=))

No comments:

Post a Comment