tanah suci Mekah ~ ^^

hari nie.. 4 julai 2011..
first period,, Bahasa Melayu II..
cegu masuk..
semua pelik..
muka cegu merah..
hidung cegu merah..
nampak mcm baru lepas nangis aje..
cegu mintak tisu kt atie..
hhmm..
kenapa dgn cegu ek ?
dlm kepala semua org mesti terpikir benda yg sama mcm aku pkir ~
tetiba salah sorg bersuara,, "cegu kenapa ? nangis ke ?"
cegu x ckp,, tapi senyum plak ttiba ~ :)
argh ! mungkin cegu x nk kongsi dgn kita..
it's oke.. ^^
tp hari nie mmg cegu lain sgt ~
x penah2 bg ceramah kt kita,,
tiba2 hari nie cegu buka ceramah ugama !
boleh dikatakan dua masa habis dgn sesi ceramah 2 aje.. =)
alhamdulillah ~
cegu dah dapat Hidayah Allah ~
almaklum laa..
baru balik dari buat umrah..
cegu cita pengalaman dia dkt tanah suci..
cegu ckp best sgt.. ~
dpt mengadap Kaabah dpn mata ~
dpt berdoa di dpn Kaabah tu.. ~
aku mcm teringin sangat nk pegi ~ ^^
(haishh.. bile laaa aku nk sampai sana..)
cegu ckp,,
insyaAllah kalu kita pergi dgn hati yg bersih,,
Allah akan bg Hidayah dkt kita.. :)
dlm masa yg sama aku teringat,,
masih terngiang2 kata2 mak..
"pegi la Mekah.. bnyk kelebihannya.. 
kalau boleh,, mintak mati di sana..
dikebumikan di sana..
org yg mati di tanah suci sgt2 beruntung.."
insyaAllah satu hari nnti,,
aku akan sampai jgk ke tanah suci Mekah.. =)

cantik kan.. =)

No comments:

Post a Comment